Beslutsångest & mjölk på golvet.

Okej... Mitt huvud går på 220 % just nu.

 Jag tänker vara jobbigt ärlig idag.
 Jag trivs inte särskilt på mitt nya jobb och funderar starkt på att säga upp mig.
 Idag kände jag starkt att jag bara vill gå en utbildning, en lååååång utbildning.. kanske via AF?
 Jag vet inte.
    Nu har jag vare sig jag vill det eller inte setat med ångest i en vecka över det här jobbet som uppenbarligen inte passar mig så bra som jag först trodde att det skulle göra.
 Ångrar inte en sekund att jag sökte det, för det har bara gett mig mer erfarenhet.
 Samtidigt som jag nu sitter är och våndas över att jag praktiskt taget vantrivs på det här jobbet är det inte bara som att jag bara kan säga upp mig huxflux. Dels måste jag tänka på att när jag väl sagt upp mig finns det ingen återvändo och det kommer absolut inte finnas någon anledning att lägga upp det på mitt CV precis..
För det andra finns det så sjukt mycket åsikter runt omkring mig.
En del tycker jag ska vara glad att jag överhuvudtaget har ett jobb medan andra tycker att jag inte ska behöva jobba med nåt jag inte trivs med...
     Visst är jag väl medveten om att jag borde vara nöjd och glad, men var ni i min situation skulle ni med vilj säga upp er.
    (INGET ONT OM DONKEN, det här är helt och hållet utifrån mig och jag fungerar helt enkelt inte i den miljön)
Att gå med ångest varje dag (även när man inte ska jobba) förstör förövrigt vardagen totalt och kommer aldrig vara bra i längden.
Men.. jag ska prata lite med AF och chefen på donken och se hur det går att lösa..

 Nog om mitt jobbande!


Idag gick jag åter upp kl. 05.09 fast idag var jag galet trött!
Varför?! Gick jag och la mig senare än vanligt? Sov jag sämre? Drömde jag nåt märkligt?
Frågan förblir obesvarad.

Tröttheten resulterade i alla fall i att jag höll på att somna åtaliga gånger under "Vakna! med The Voice"
Lyckades dock hålla mig till det att klockan blev nio och det var dags att slå över till Animal Planet.
Det hann inte gå många sekunder innan jag total däckade där i soffan.
 I början drömde jag nog ingenting, men efter ett tag började alla människor i min dröm prata med väldigt störiga röster.
Vi typ pratade om att leka kurragömma. Jag skulle räkna och de andra skulle springa och gömma sig.
Det märkliga är att Ingen sprang och gömde sig. Cäväh satt och skällde och alla andra satt kvar där i soffan och åt majskolvar medan jag räknade högt till 20.
Efter att tag vände jag mig emot Madde som satt och såg ledsen ut. Hon tittade upp på mig och sa att hon inte visste vart hon skulle gömma sig. Detta sa hon med en mycket sorgsen röst som jag kände igen väl, men det var inte hennes röst.. det var KALLE ANKAS!

 WTF!
Jag tvingade mig själv till att vakna och öppna ögonen.
TV:n stod på med Väldans hög volum och det var inte längre Animal Planet på tv.
Jag hade tydligen legat på tvknapparna och lyckats med att både höja volymen och byta kanal till Playhouse Disney.
Rösterna jag hört var ifrån Musse Piggs Klubbhus.
När jag tänkte efter hade även jag haft en märklig röst - Musse Piggs röst.

Galet, galet kan det bli när man är trött och halvsover.

Efter att ha vaknat till liv och druckit lite vatten blev jag otroligt sugen på vindruvor.
Av en ren händelse hade vi faktiskt en hel skål med vindruvor ståendes på bordet framför mig.
 Hur vet du om du känner mig?
-Enkelt.
Gissade du att jag åt upp hela skålen med vindruvor så känner du nog mig ganska bra. ^^
R.I.P vindruvorna som var mycket goda.
och grattis till mig. En månad utan godis. ^^ (med godis, menar jag Godis, godis)

Efter att ha käkat vindruvor i massvis tyckte jag att det var dags att plocka ur och in i diskmaskinen så jag gick i mitt och Mikaels rum för att hämta disk sedan igår.
Jag kände mig lite strategisk och bestämde mig för att det skulle bli enklast att plocka bort de fyra stora tallrikarna först ifrån det lilla fullproppade bordet.
När jag lyfte upp tallrikarna råkade dock en utav gafllarna glida av och träffa det enda glaset på bordet som det var lite mjölk kvar i.
Glaset går som tur inte sönder, men ramlar ner och skvätter mjölk på en stor del av golvet.
Inte vilken del av golvet som helst inte, nej då. Rakt ner under soffan som i princip är helt omöjlig att flytta,
Jag svor lite för mig själv över min otur, ryckte ner en av handukarna ifrån garderobsdörren och började torka upp.
Under soffan är det dock ganska trångt och eftersom jag inte kunde flytta den så mycket rev jag mig åtaliga gånger på fjädrar.
Nästan klar och börjar torka på sidan av soffan, kommer åt soffkanten och - aaaaaj!
Nål i armen.
Så går det om man bara nålar fast tyg istället för att laga den helt efter kattersklöskalas. :P

Nu tänker jag inte skriva mer, men vill lägga upp ännu en låt idag. :)


Egentligen är det två versioner av en låt! Den är ifrån Disneys Treasure Planet och det är den svenska och engelska versionen.
Jag tycker egentligen att engelska är bäst, men har nostalgi lyssnat på "The Poets" idag ("The Poets" var Jimmy Janssons band som jag och Madde var helt galna i när vi gick på högstadiet) det är därför jag även lägger upp den svenska versionen av den här, för Jimmy Jansson var faktiskt riktigt bra han med i den här låten.

Engelska  Johnny RzeznIik





Svenska (ljudet ör nog inte det bästa, men ni får stå ut :))





Kommentarer
Postat av: Madde

Det är klart att du ska sluta om du mår dåligt. Du bor ju hemma fortfarande i alla fall, så du lär väl klara dig tills du hittar något annat. :)

Jag gillar drömmen du hade. Stackars mig som inte hittade något gömställe. :(

2009-02-05 @ 17:01:31
URL: http://comicstrip.blogg.se/
Postat av: Cilla

Madde: Skönt att ha stöd. :)

Haha, jag tycker stackars dig med Kalle Ankas röst.

Cäväh som Pluto hör man ju visserligen inte varje dag heller men .. :P

2009-02-05 @ 18:35:43
URL: http://nordutgang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0