Tidiga Morn'ar

Klockan är nu 06.10 och jag sitter här i soffan på rummet in rullad i en filt och med mina myspysiga tofflor. <3
Så, vad har jag på hjärtat så här nu tidigt på morgonen?
- Ingenting egentligen, damer och herrar.
Jag ville egentligen  bara bevisa att jag faktiskt har någolunda bra dygnsrytm trots att jag inte jobbar på hela veckorna.
 Jag går upp kl. 05.09 när Mikael går upp (eller egentligen så är det jag som går upp, han vill nog helst bara sova vidare)
Det är i alla fall han som ska iväg om dagarna till sin utbidning som börjar kl. 7, men för att hinna dit till dess måste man gå upp 5 och åka kl.6 här ifrån.
Så jag har precis pu'at och kramat hejdå till honom i princip.. Nu är det ensamhet heeeeeela dagen...
Fast jag har väl lite att göra.. Jag ska skaffa fram en skattesedel, tvätta och.. se på tv. :P

Jag bör försöka klura ut vad det ska blöi för middag idag också. Får helt enkelt gå och kika i kylen&frysen lite senare..
Ska ju ändå äta någon slags lätt lunch vid 11-12 tiden så då kan jag passa på att kika efter vad man kan tänkas äta.
  Bara för det kom jag på nu att jag skulle kunna göra ungsfalukorv och makaroner - så då var det avklarat.

Nu är det ca 10 min kvar innan "Vakna! med The Voice" börjar på Kanal 5.
 För er som inte vet det så är The voice en av mina tv rutiner på morgonen.
Först kommer det och när det är slut kl. 9 börjar nåt djurpolisprogram på AnimalPlanet, som jag har fastnat för, efter det är det veterinär program (som jag inte alltid ser för ibland hinner jag somna precis när det börjar eller så völjer jag att spela Wii istället)
Men helt ärligt.. - Finns det något skönare och mer avkopplande än att gå upp tidigt på morgonen, äta frukost, titta på tv någon/-gra timmar för att sedan somna i soffan.
Det är nog något av det mysigaste som finns..!
Det är ju dock mycket trevligare om man är två personer som ligger där och somnar om, men efter som jag saknar älsk. får jag helt enkelt ligga där i soffan och frysa själv. ^^

oooh! 5 min!
(vad seg jag är på att skriva)
Nu tänker jag ta mitt täcke och en kudde och krypa ner framför tv:n.

Adjoooeken!  :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, SPCA - älskar det programmet. Man blir så jävla upprörd och förbannad, men sjukt lycklig när man ser hur bra många av djuren får det. :)

2009-02-04 @ 00:42:04
URL: http://comicstrip.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag tänkte bara påpeka att de kommentarer som du skriver i min blogg, och som jag vill svara på, svaret på dem skriver jag i samma blogginlägg. Bara så du vet. :S

2009-02-04 @ 11:22:04
URL: http://comicstrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0