2 dagar kvar...

*Djuupt andetag*

Jajemen, på söndag ska jag jobba helt utan coaching på Donken.
  (Jag vet inte om jag har kommit ihåg att skriva att jag har fått jobb på McDonalds, men jo. det har jag :P)

Jag fick faktiskt reda på att jag fått jobbet redan i början av december förra året och skulle faktiskt egenligen ha börjat jobba nu i böjan av januari.
För att jag skulle få börja jobba skulle jag först gå en kurs på tre dagar för att lära mig om hur allt fungerar där och så, men tyvärr så uppstod det ju problem.
Jag hade inte fått prova några kläder innan jag kom dit på kursen utan de hade väl tagit det för givet att de hade kläder i min storlek, men så var det ju inte.
Jag kan ju förklara med en gång för alla er som inte sett mig irl att jag inte precis är supersmal. Jag är liksom kort och rund.
Vilket fall som helst, jag har storlek 33 (ca 44) midjemått och beställde väl även det när de frågade vilken storlek jag skulle ha på byxorna, men eftersom jag inte fått prova några som helst kläder hos dem där kunde jag ju absolut inte säga om den här storleken skulle passa mig, men det var väl bara att chansa, så konstiga storlekar kunde de väl ändå inte ha?
- Ååååh, så fel jag hade.  Mina 33:or gick knappt att dra upp halvvägs. Jahapp. så där stod jag nu och kunde så klart inte gå ut på "golvet" och prova på kassan, så jag fick sitta och gå igenom muntligt.. igen.
    Igen? Jo, kära läsare, det här var faktiskt tredje tillfället som jag var in för att genomföra min kurs..
De två första gångerna hade kläderna helt enkelt inte kommit..
Fjärde gången som jag kom in var bara för två veckor sedan, då hade de beställt in större kläder, men de hade inte kommit när jag skulle göra min kurs (fjärde gången gillt)  så de bad för hundrade gången om ursäkt och frågade om det var okej att jag gickmed för små byxor bara till dess att leveransen med mina byxor skulle komma in.
Det tyckte jag väl lät okej, för de försökrade mig om att jag skulle få mina byxor samma dag, bara lite senare under passet, och de här byxorna gick väl an för om jag hade skärp tappade jag dem i alla fall inte, plus att jag kunde täcka över med mitt svarta linne och jobbskjorta.
Sen hade jag hjälp av en tjej med att komma igång.. Hon visade vart allt var, hur kassan funkade och lite annat smått och gott som kan vara bra att veta.
Jag tittade på medan hon betjänade en eller två kunder och sedan var det min tur?!  Herregud, vad nervös jag blev!
Visserligen hade jag förstått hur kassan funkade, men jag var nog kanske fortfarande lite osäker på allt det andra som man under all press skulle komma ihåg.
Hon stod ju självklart med och tittade på och hjälpte mig,  men jag var nog inte riktigt beredd på att få börja sådär med en gång ändå - Hur mycket jag än försökte intala mig själv att jag visst kunde klara det där helt på egen hand och kunde förstå mig på alla maskiner så gick det inte riktigt. Det var Alldeles för mycket på en gång!
Det mest förvirrande måste ha varit när någon ville ha en milkshake och jag skulle gå iväg och göra den (lätt så långt, eller hur?) Maksinen är faktiskt väldigt lätt hanterlig, man stoppar in muggen så känner maskinen automatiskt av vilken storlek den har och hur mycket som ska i... men vilken knapp ska man trycka på!?
Panikslagen står jag där och försöker förgäves komma ihåg vilken färg som stod för vilken smak....
Vanilj var ju lätt att komma ihåg för den var gul och så, men de andra?!
Jag skulle ha en jordgubbshake och tröck på den röda knappen, men  vad händer? Det är päron på den knappen.. Jaha!?
Det var ju bara att wasta den.
Efter det fanns det två knappar kvar.. en Mörkbrun och en ljusbrun.. En var jordgubb och en var choklad. Jag minns faktiskt fortfarande inte vilken som var vilken men jag lyckades chansa rätt den här gången och kunde gå och överlämna shaken till en någolunda nöjd kund.

När halva dagen gått jobbade jag plötsligt helt själv och var minst lika förvirrad som innan.
Efter en stund blev jag inkallad för att prova och hämta mina nya byxor - Yeeey!
Haha, ja, nog passade dem.. tyvärr var de ju meterlånga så jag fick inte ha dem, utan det blev de för små byxorna resten av dagen också...
   Vid 15-15.30 tiden blev det riktigt rusch och jag hann verkligen inte med i svängarna! Jag hade hela tiden någon som backade upp mig, men jag var ändå helt uppe i varv och upptäckte mig själv med att svära när jag för hundrade gången den dagen gjorde en milkshake fel.
                          Dagens resultad: Två missnöjda medelåldersdamer.
Ja, jag kan lova att jag har ångest inför söndagens jobb.
Kommer jag kunna allt, när jag bara fått en kursdag?
Har mina kläder kommit?
Kommer jag få fler utskällningar av missnöjda medelålderstanter?
   Jag vet i alla fall att jag tänker stå ut. (Jag vill även påpeka att de är mycket trevliga i övrigt på donken)


Nu har jag skrivit av mig ordentligt. ^^
Så nu tänker jag avsluta med att säga att det har varit en sjukt fin vinterdag idag (för er som lyckades missa det, eller av andra anledningar inte känner likadant)         




Nu ska jag gå och duscha och sedan krypa ner i sängen och lösa korsord. :)
Good night och adjoe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0